اطلاعات عمومی و اخبار پزشکی

چطور در مورد هر موضوعی اطلاعات داشته باشیم

اطلاعات عمومی و اخبار پزشکی

چطور در مورد هر موضوعی اطلاعات داشته باشیم

چرا انسان ها به همدیگر خیانت می کنند

چرا انسان ها به همدیگر خیانت می کنند


چرا انسان ها به همدیگر خیانت می کنند

چرا انسانها به یکدیگر خیانت میکنند؟

خانم مشاور عزیز،

مـن ۶ مـاه پیـش رابـطه ای را شـروع کرده بودم، اما متاسفانه تنها به این خاطر که مرد آرزوهایم خائن از آب درآمد، مجبور به ترک  او شدم. در حال حـاضر از تمام مردها قطع امید کرده ام.  مـتـاسفـانـه ۶ نفـر از هــر ۸ مردی که من با آنها ارتباط داشتم بی وفا بوده اند. در همین جا اقرار می کنم که قربانی بیوفایی شـدن خیـلـی استـرس زا اسـت و نـاراحـتـی عمیقی را ایجاد می کند. من به نتیجه ای رسیدم که اکثر خانم ها هم متوجه آن شده اند: مـردهـا تـنـها بـه ایـن دلیل خیانت می کنند چون موجودات هوس باز و حریصی هستند.

خانم مشاور، آیا مردها شیاطانی هستند که یک دیو سه سر آنها را کنترل می کند و یا هنوز امیدی وجود دارد که بتوانم مردی را پیدا کنم که خائن نباشد.

با تقدیم احترام

سانیا، بیزار از آدمهای هوس باز

چیزی که عوض دارد، گله ندارد سانیا من از تو یک سوال دارم: آیا تا به حال با خانم ها هم قرار ملاقات داشتی؟ اگر این کار را کرده باشی می بینی که آنها هم دست کمی از مردها ندارند. بله مرغ همسایه همیشه غاز است، شاید درک این مطلب برای تو اندکی مشکل باشد، اما باید بدانی که این تنها مردها نیستند که خیانت می کنند، بلکه خانم ها نیز این کار را انجام می دهند. بنابراین بهتر است به جای اینکه این مشکل را به جنگ جنسیت تبدیل کنیم و یکدیگر هوس باز خطاب کنیم، به دنبال علت خیانت ها بگردیم.

چه احساس پیدا می کنی اگر بدانی علت خیانت همسرت به تو بد قیافه ای، چاقی، شلختگی و خسته کننده بودن خودت بوده است. اگر نتوانی هیچ کاری را به درستی انجام دهی، همسرت نه تنها مجبور است تمام کارها را خودش جفت و جور کند، بلکه باید ظاهر نامرتب و نفس لجباز تو را نیز تحمل کند. آیا تا به حال تلاش کرده اید که با او کنار بیایید؟ آخ! این حرف ها واقعا خشن و ناگوار هستند، اما حداقل بهتر از این است که به یک انسان لقب هوس باز بدهیم.

البته باید توجه داشت که این مطلب در مورد مردها هم صدق می کند. یک مرد خیلی راحت تر می تواند همسر قبلی خود را هرزه خطاب کند. تازه در این شرایط خانم به این دلیل به آقا خیانت کرده که او زمان زیادی را با دوستان خود در کلاب های شبانه می گذرانده، تمام شب برنامه ورزشی نگاه می کرده، به بازی های کامپیوتری علاقه داشته و با تماشای فیلم های پورنوگرافی تحریک می شده.

چشم هایتان را باز کنید

مشکل اساسی اینجاست که اکثر مردم به جای اینکه به تجزیه و تحلیل مشکلات بپردازند، خیلی راحت به دیگران مارک بدنامی می چسبانند. اعمال و رفتار شما نقش تعیین کننده ای در کشیده شدن افراد به سمت وسوسه دارد. شکایت کردن و مارک چسباندن بر روی دیگران شما را به ناچار از تفکر عمیق بر روی مشکلات (پیش از اینکه به مراحل خطرناکی از قبیل خیانت کشیده شوند) باز می دارد.

تفکرات رایج چنین هستند: من آدم بدی نیستم. نیازی نیست که تغییر کنم. این من نبودم که خیانت کردم. نتیجه کار این است که باز هم تمام مراحل قبلی تکرار می شوند؛ بدون اینکه کوچکترین اصلاحی در آنها صورت پذیرد و به همین دلیل است که در بسیاری از موارد خانم ها و آقایون شکایت می کنند که طرف مقابلشان به آنها خیانت کرده است.

پاسخ این جاست که…

اگر ما تصمیم می گیریم که تنها با یکنفر باشیم، پس چرا دست آخر خیانت می کنیم؟ جواب کاملا مشهود است: انسان ها به یکدیگر خیانت نمی کنند به این دلیل که خوک و یا سگ نر و ماده هستند، بلکه دلیل اصلی خیانت بر روی ۲ محرک اصلی استوار است: تحریک جنسی و نیازهای عاطفی.

آنها معمولا به این دلیل خیانت می کنند که میان نیازهای عاطفی و جنسی شان تعارض وجود دارد. با قبول و درک صحیح این کمبودها (به جای بی توجهی و نادیده گرفتنشان) می توانیم شریک زندگی خود را راضی کنیم تا آنها هم به نوبه خود در مقابل امیال غریزیشان بایستند.

زندانی غرایز

سوالی که در اینجا باید از خود بپرسید این است که کدامیک از نیازهای شما قوی تر است و تاثیر عمیق تری بر روی زندگی تان دارد. پاسخ این پرسش در افراد مختلف متفاوت است، اما معمولا این نیاز جنسی است که بر رفتار افراد حکمفرماست.

چرا؟ زیرا این محرک برای میلیون ها سال در بشر وجود داشته؛ در حالیکه نیاز به تک همسری تنها برای چند هزار سال است که قدم به عرصه حیات گذاشته. مطمئنا چند هزار سال نیاز عاطفی نمی تواند بر میلیونها سال نیاز جنسی غلبه کند.

در سراسر تاریخ مردها اظهار داشته اند که تقاضای چند همسری در سرشت طبیعی آنها نهفته است؛ پس از سپری شدن سالیان دراز آنها تصمیم گرفتند که برای خودشان شریکی را انتخاب کنند به این منظور که از فرزندانشان مراقبت کند و همچنین قصد داشتند جمعی از فرایض اخلاقی را دنبال کنند که با نیازهای فیزیکی سرسخت آنها شدیدا در تعارض بود.

سرشت انسانها تک همسری آفریده نشده است. زمانی که او تصمیم گرفت برای تمام عمر خود به یکنفر وفادار باقی بماند (بدون داشتن شرایط مناسب) خود را در یک شکست، یاس و نا امیدی حتمی قرار داد.

ابتدا باید درک کنیم که تنها، چند هزار سال زندگی تک همسری نمی تواند جانشین چند میلیون سال تکامل غرایز جنسی شود. تنها در چنین صورتی است که قادر می شویم بر روی ضعف هایمان کار کنیم.

سدهای ساخته سگ آبی

انسانها در دو سطح قرار دارند: اولی جسم (غرایز جنسی) که در بالای هرم نیازهای انسانی قرار دارد و دیگری ذهن (نیازهای عاطفی) می باشد. برای درک صحیح این مطلب که درصد وابستگی نیازهای عاطفی و جنسی تا چه حد است باید مثالی را در نظر بگیریم:


تصور کنید که غرایز جنسی یک فرد (چه مرد چه زن) مانند جریان یک آب روان است و تنها چیزی که قادر به کنترل آن می باشد یک سد محکم است. این سد همان تصمیم انسان ها برای تک همسری است. این امر تنها در صورتی ثمربخش خواهد بود که پایه های سد به اندازه کافی محکم ساخته شود. اگر هرگونه شکاف یا ضعفی در “سد” وجود داشته باشد، مطمئنا “آب” از آن به بیرون خواهد ریخت.

خلاصه انسان ها نیز با انتخاب زندگی تک همسری برای خود هدف مشکل (اما دست یافتنی) را معین کردند. بنابراین برای اینکه بتوانیم به این امر مهم نائل شویم باید در سراسر زندگی پشتیبانی کامل و همه جانبه احساسی را از شریکمان دریافت کنیم، تا بتوانیم جلوی فوران غرایز حیوانی خود را بگیریم.

۱- محرک جنسی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

همسر جذاب انتخاب نکنید
همواره بدن خود را در حال تعادل نگه دارید و یا حداقل سعی کنید اندام خود را در همان وضعی که اولین بار همسر خود را ملاقت کردید نگاه دارید. سعی کنید با هم ورزش کنید، زیرا با این کار هم زمانی بدست می آورید تا در کنار یکدیگر باشید و هم تناسب اندام و جذابیت خود را باز می جویید.

اجازه برقراری روابط جنسی را بدهید

سعی نکنید همسر خود را حتی زمانی که احساس می کنید او را “دوست ندارید” یا سر درد دارید، از ارضای نیازهای جنسی اش محروم سازید.

همیشه در دسترس باشید

سعی کنید برای مدت زمان طولانی از یکدیگر دور نشوید. البته رفتن به خارج از شهر برای یکی دو هفته آن هم به دلیل مسائل شغلی چندان مشکل زا نیست، اما اگر این چند هفته به چند ماه تبدیل شود، در همسر شما به خودی خود وسوسه ایجاد می شود.

تنوع طلب نباشید

همواره روش های برقراری ارتباط جنسی خود را تغییر دهید، و آنرا با نوعی ظرافت خاص همراه سازید تا او همیشه بیشتر بخواهد و منتظر دفعه بعدی شود، نه اینکه بخواهد با کس دیگری ارتباط برقرار کند.

ارتباط جنسی کافی

شما هر چه بیشتر با همسر خود ارتباط جنسی برقرار کنید و او را به رضایت کامل برسانید، کمتر اتفاق می افتد که که در بیرون از خانه دست به ارضای زیاده خواهی های خود بزنید.

۲- نیازهای عاطفی
ــــــــــــــــــــــــــــــ

احساس فردی مطرح نیست، با هم آرزو کنید

شما می توانید تمام روابط جنسی موجود بر روی کره زمین را تجربه کنید، اما اگر با احساس احترام، پذیرش، دوست داشتن، عشق و ارزشمندی همراه نباشد، همیشه به دنبال یک نفر دیگر می گردید که بتواند تمام این عواطف را برای شما فراهم آورد. به همین دلیل زمانی که چنین فردی از راه می رسد، ممکن است با آغوش گرم او دچار وسوسه شوید.

ارتباط شما مهیج بوده و ملال آور نباشد

سکس چیز بدی نیست. شاید از نظر جنسی تحریک شوید اما از نظر عاطفی علاقه ای به برقراری آن ارتباط ندارید. اگر نسبت به هم احساس نداشته باشید، تمام حالات، صحنه ها و مصاحبت ها بعد از مدتی خسته کننده می شود. سعی کنید با هم در فعالیت های مهیج شرکت کنید تا همواره هیجان را در زندگی مشترکتان بیدار نگاه دارید.

نیازهای فراموش شده را برآورده سازید

رضایت شما در رابطه به این معنا نیست که طرف مقابل نیز احساس رضایت می کند. تنها راهی که می توانید نسبت به این موضوع آگاهی پیدا کنید، این است که پیرامون مطلب با یکدیگر گفتگو کنید. زن و شوهر ها باید حتما چند ساعت در طول هفته با هم در مورد نقاط مثبت و منفی ارتباطشان صحبت کنند. همه شما می دانید که اگر با پزشک خود در مورد علائم بیماری صحبت نکنید او هم نمی تواند بیماری شما را تشخیص دهد. تا زمانیکه مشکلات را با همسر خود در میان نگذارید و با او به گفتگو ننشینید نمی توانید مشکلات را حل کنید.

خوشی ها ابدی نیستند

زمانی که وسوسه انسان را از پای در می آورد، معمولا فراموش می کنند که در روز اول چه چیزی آنها را نسبت به همسر فعلی شان جذب کرده بود و تمام لذات و شیفتگی هایی را که با هم تجربه کرده بودند، یکباره به دست فراموشی میسپارند. این یک تصور بیهوده است اگر انتظار داشته باشیم که روابطمان همواره در جاده خوشبختی بدون هیچ مشکلی به سمت جلو پیش رود. البته نگاه خوش بینانه به قضیه این است که زوجین به خود می گویند که باید خیلی آدم های بدبختی باشند، اگر بخواهند غرایز جنسی خود را در جای دیگری مرتفع سازند.

خیانت کار ساده ای است و هر کسی می تواند آنرا به راحتی انجام دهد، اما نگه داشتن رابطه کار دشواری است. خیانت تنها یک لذت گذرای جسمی و عاطفی را به فرد می دهد. باید از رابطه خود مراقبت کنید، تمام توجه خود را جلب آن کنید. به یکدیگر اعتماد کنید و به طور مداوم پیرامون مشکلات به بحث بنشینید. این امور به رشد رابطه شما کمک می کنند.

اگر با فرد دیگری ارتباط برقرار کردید به خود و همسرتان مدیون هستید و باید با صداقت به کار خود اعتراف کنید. اگر زندگی خود را با دروغ بسازید، دود آن به چشم خودتان فرو می رود. پیش از اینکه به دنبال خوشی در جای دیگری بروید، نگاه دقیقی به رابطه فعلی خود بیندازید.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که فرد جدید هم نیازمند همان مراقبت ها و نیازهای عاطفی همسر قبلی تان است. تخم محبت باید کاشته شود و کم کم رشد کرده و بارور شود؛ اگر دائما از این شاخه به آن شاخه بپرید، پیش از آنکه زمان برداشت محصول فرا برسد، علف های هرز همه جا را فرا می گیرند. دفعه بعدی که منشی زیبای دفتر به شما لبخند زد، پیش از اینکه دست به هر گونه اقدامی بزند کمی فکر خود را به کار بیندازید. دقت کنید؛ پسرها!

بوسه چه تاثیری در روابط زناشویی دارد

بوسه چه تاثیری در روابط زناشویی دارد

بوسه چه تاثیری در روابط زناشویی دارد


اگر چشم مدخل روح باشد، آنوقت میتوان گفت که لب هم راهرو ذهن اسـت. مــا افکار خود را با یک لبخند انتقال می دهیم، عشق را در کلمـات می گنجانیم و علایق خود را با بوسه ابراز می نماییم. در یک بوسه مطالب عمیقی وجود دارد که بیان آن ها فرای لغات و کلمات است.

فواید بوسه در روابط زناشویی


نـویسنده کتاب “عشق و رابـطه جنسی”، دکتــر جان فری مـعتقد است: “بوسیدن هنر است و نشان دهنده یک نوع بیان فردی و کاملاً شخصی از عشق و محبت می باشد.”

بوسه زمانی ایجاد می شود که زوجین برای اولین بار به هم نزدیک می شوند، پس کاملاً طبیعی است که دو طرف کمی مضطرب شده و عصبی شوند.  ادامه مطلب ...

سوالات خانم ها در اولین ملاقات چیست وچگونه به آنها جواب دهیم

سوالات خانم ها در اولین ملاقات چیست وچگونه به آنها جواب دهیم

خانم‌ها در دنیای قرارملاقات‌های عاشقانه بسیار باهوش هستند. آنها معمولاً با مجموعه‌ای از سوالات برای آشنایی با همسر آینده شان سر اولین قرار می‌آیند و این سوالها را از همه مردهایی که به تازگی برای ازدواج با آنها آشنا می‌شوند، می‌پرسند.


رمزگشایی از سوالات خانمها در اولین قرار عاشقانه

این سوالات بسیار هوشمندانه هستند و ممکن است علیه شما عمل کنند.

به همین دلیل اگر می‌خواهید همسر آینده خود را به دست آورید و قربانی ذکاوت او نشوید، باید این سوالات و انگیزه‌های پشت آنها را بدانید.  ادامه مطلب ...

چه سوال هایی از نامزد یا خاستگار خود بپرسیم

چه سوال هایی از نامزد یا خاستگار خود بپرسیم


چه سوال هایی از نامزد یا خاستگار خود بپرسیم


به دلایل مختلف ، خیلی از پسرها همیشه به دنبال این هستند که در اولین ملاقات خود ، پشت سرهم سوال هایی از نامزد خود بپرسند ، شما چطور ؟ دلایلتان چیست ؟


نکاتی برای دخترخانم ها در اولین قرار با آقا پسرها


  • شاید می خواهید روز تولد بهتری را تدارک ببینید ؟ 
ادامه مطلب ...

خانم ها در اولین ملاقات چه توقعی از آقایان دارند

خانم ها در اولین ملاقات چه توقعی از آقایان دارند

خانم ها در اولین ملاقات چه توقعی از آقایان دارند


اولیـن قـرار با کسی که قرار است همسر آینده تان باشد همـیشه خـیـلی مـهـم بـوده اســت. یک خانم دوسـت دارد مـردی کـه با او قرار دارد فقط در مورد آن شب فکر نکرده باشد، بلکه خود را برای آن آماده نیز کرده باشد.

7 انتظار خانم ها در اولین ملاقات

اجـازه بدهید بـرایـتان بگویم که او آن شب چه انتظاراتی از شما دارد و می خواهد شما چگونه ظاهر شوید.

۱- عادی نباشید  ادامه مطلب ...