اطلاعات عمومی و اخبار پزشکی

چطور در مورد هر موضوعی اطلاعات داشته باشیم

اطلاعات عمومی و اخبار پزشکی

چطور در مورد هر موضوعی اطلاعات داشته باشیم

همسران موفق چه کارهایی انجام می دهند

همسران موفق چه کارهایی انجام می دهند


همسران موفق این کارها رو انجام نمی دهند :

١. همسران موفق افشاگر نیستند :

همسران موفق این کارها رو انجام نمی دهند


صحبت کردن در مورد همسر با دوستان و آشنایان، نه فقط مفید نیست که می تواند مشکل آفرین هم باشد . و بغیر از افشاى مسائل خصوصى شما براى دیگران پیامدى ندارد.


ممکن است شما و همسرتان بالاخره به تفاهم برسید و اصلا مسئله پیش آمده را فراموش کنید، اما هرگز آن تصویرى که شما از همسرتان در حین ناراحتى براى دیگران ساخته اید از ذهنشان پاک نخواهد شد. اصولا نباید پشت سر کسی صحبت کرد مخصوصا در مورد همسر خود.

mehcom.com

٢. همسران موفق مقایسه نمى کنند:

زوجهای موفق به رابطه خود ایمان دارند. آنها راه زندگی خود را بر اساس اهداف و خواسته هاى مشترکشان طی می کنند، و برای حرکت های بزرگتر خود را آماده می کنند.

مقدار مشخصی از زمان را با هم می گذرانند و نه خود را با زوج های دیگر مقایسه می کنند و نه سخنان دیگران برایشان مهم است.

. همسران موفق سرزنشگر نیستند:

زوج هایی که همیشه همدیگر را سرزنش می کنند، در نهایت به دلیل شکستن عزت نفس و اعتماد یکدیگر، به سقوط و جدایی می رسند.

زوج ها باید نقاط ضعف و قوت هم را بشناسند و به رشد و بهبود یکدیگر کمک کنند و در برابر سایرین مثل جامه اى زیبا و برازنده، عیوب هم را بپوشانند.

mehcom.com

٤. همسران موفق به دنبال فرد بى عیب و نقص نیستند:

هر کسی ضعف هایی دارد؛ هیچ انسانى حتى خودش را هم صد درصد تأیید نمى کند و زوج هاى موفق این را مى دانند که انتظار شریکى بى هیچ ضعف و خطایى، باطل و بیهوده است.

یادتان باشد حتى بعضى از ایرادهاى جزئى با گذشت زمان شیرین و خاطره انگیز مى شوند “همیشه عادت داشت صورتش را با پیراهن من خشک کند؛ کاش میدانستم که چقدر عطر لباسم را دوست دارد.”.

این مصداق همان ضرب المثل ایرانی هست که می گوید گل بی خار خداست


خودزنی و خودآزاری در کودکان

٥. همسران موفق کنترلگر نیستند:

زوج های موفق با هم در ارتباط هستند، آنها قادرند در مورد دغدغه هایشان بدون ترس بحث کنند؛ پیش از آنکه همسر باشند، بهترین دوست هم هستند.

٦. همسران موق اهل گله و شکایت نیستند:

مدام گلایه نمی کنند و خانه را به یک پادگان نظامى و یا اتاق بازجویى تبدیل نمى کنند. با روش هاى نقد صحیح آشنا هستند و در صورت لزوم، درست انتقاد مى کنند.

. همسران موفق سختگیر نیستند:

اگر شریک زندگی شما دیرهنگام با لباس هاى کارش به خانه آمده و روى کاناپه خوابش برده است؛ خستگى اش را درک کنید و شبهایى که مى دانید کارش طولانى ست، آن کاناپه را با یک ملحفه مناسب آماده کنید. زوج های موفق نمایش هاى اشرافى بازى نمى کنند؛ آنها تلخى ها را مى شناسند و زندگى را براى هم شیرین مى کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.